MarTech

TECHNOLOGIE DLA ZARZĄDZAJĄCYCH MARKETINGIEM I SPRZEDAŻĄ

MarTech to więcej niż tylko połączenie Marketingu z Technologią to cały cykl zmian w firmie podczas których budowane są:

Konfiguraja aplikacji własnych (rozwijanych z lokalnymi dostawcami) z istniejącymi np. Salesforce Marketing Cloud, Zoho Social, HubSpot: Marketing, Sales Hub lub z aplikacjami pochadzącymi od dostawców usług dla digital marketing min.: Facebook (Business Manager), Google (Tag Manager, Googel analytics), Amazon (AmazonBusiness) to dzisiaj już normalne zjawisko. Dzięki roziwązania typu IPaaS np.: Zapier, IBM AppConnect, Amazon API Gateway łaczymy już dzisiaj większość aplikacji z systemami CRM czy formularzami aplikacyjnymi .

Od czego zacząć budowę tzw. MarTech Stack? Od analizy aktualnie posiadanych rozwiązań, ścieżki klienta czy odpowiedzi na kilka strategicznych pytań związanych z klientem, zespołem i inwestycją w technologie, a może tylko zrewidować już istniejące plany rozwoju kompetencji i technologii marketing- sprzedażowych?

Każda firm może prowadzić ten proces inaczej, adekwatnie do stopnia stechnologizowania, poziomu zaawansowania w modelowaniu Customer Journey (CJ) czy Customer Expirience (CX). Ważne jednak, aby strategie MarTech w połączeniu ze strategiami digital marketing i sales zaczęły na stałe wpisywać się w proces zarządzania transformacją cyfrową firmy.

Nowoczesny marketing integrujący w pełni kreatywność-analizę i technologię.

Nowe technologie, nowe kompetencje i nowe modele zarządzania projektami powinny jednoznacznie przekładać się na kluczowe elementy zarządzania przedsiębiorstwem:

Ile wydamy na technologię, jak szybko zatroszczymy się o zwrot z tej inwestycji i jak dobrze wykorzystamy MarTech do budowanie przewagi konkurencyjnej jest indywidualnym zadaniem każdego przedsiębiorcy czy szefa marketingu. 

Razem możemy przeanalizować aktualne portfolio rozwiązań i zaplanować skalowalną platformę narzędzi typu MarTech, tak aby ona pracowała dla Twojego biznesu przez kolejne lata.

Ostatnie artykuły