Digital Marketing

Strategia cyfrowa marketingu (digital marketing strategy)


Jej stworzenie jest niezbędne do wskazania  konsekwentnego kierunku rozwoju działań cyfrowych w firmie w oparciu o marketing. Ważne jest, aby strategia ta była spójna i w pełni integrowała się z innymi elementami marketingu (off-line) i biznesu. Strategia marketingu cyfrowego początkowo była traktowana jako strategia kanału komunikacji / dystrybucji informacji marketingowej. Z czasem staje się wiodącą częścią planów i działań marketingowych. 

Taktyka i precyzyjnie dobrane działania

Strategiczny plan marketingu cyfrowego jest długoterminowym, kierunkowym planem i może stanowić podstawę do tzw. cyfrowej mapy drogowej (digital roadmap) w marketingu w perspektywie od 18 miesięcy do maksymalnie trzech lat. Środowisko cyfrowe jest bardzo dynamiczne, a plany operacyjne powinny mieć na celu tzw. strategiczną sprawności (strategic agility) dzięki której możemy modelować nasze działania w trybie ciągłym. Szczególnie ważna umiejetność biznesowa w obecnej dekadzie.

Kontrola i optymalizacja

Pełny proces zarządzania cyfrową relacją z klientem nigdy się nie kończy. W procesie ciągłym monitorujmy satysfakcję klienta, zbieramy jego opinię, ogladamy zmieniajace się ścieżki zakupów, wizyt strony ect. I to wszystko w oparciu o ustalone cykle raportowe, zakresy informacji i decyzje biznesowe.

Aby powyższe etapy przebiegały sprawnie, konieczne jest przygotowanie kompetencji w zespole marketingu oraz zastosowanie narzędzi z grupy MarTech śledzacych i automatyzujących działania na ścieżce Klienta.

 

Ostatnie artykuły