MarTech Stack: Kluczowy Element Skutecznego Marketingu
W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu, kluczem do osiągnięcia sukcesu jest efektywne wykorzystanie technologii. ...
Czytaj dalejWspółczesny konsument jest w przeważającej części użytkownikiem internetu. Ma łatwy
dostęp do szerokiej gamy informacji i opinii o naszym produkcie, ofercie. Mało tego chętnie dzieli się swoją opinią, już nie tylko na spotkaniu ze znajomumi, ale na serwisach on-line. Pracuje i spędza czas wolny szukając informacji na urządzeniach stacjonarnych jak i mobilnych (już w niektórych kategoriach ponad 80% ruchu na strony www. przychodzi z mobile). Cyfrowa ścieżka naszego Klienta przeplata się z niecyfromymi kanałami dystrybucjii naszych produktów – Omichannel (off-line i on- line). Otwieramy, jako marketerzy, coraz więcej kanałów komunikacji z naszymi potencjalnymi i aktualnymi odbiorcami produktów czy usług- Dlaczego – bo intryguje nas co możemy jeszcze zrobić, żeby Klient nas zobaczył. Czy to jest dobre? No raczej już nie, bo zamiast zastanawiac się Co i Gdzie? lepiej pomyśleć Jak?
Dzięki łatwej dostępności do informacji o firmie i produkcie/ usłudze na ryneku mamy nie tylko Konsumetów, ale też Prosumentów (Producent+Konsument=Prosument) współkreujących markę -produkt, wymagający i świadomych. W zamian za ich aktywność oczekują, aby rozmawiąc z nim, wysłuchiwać ich opinii i przygotowywać spersonalizowane oferty i komunikację, budowaną na bazie przekanych przez niech informacji. Godzią się na przekazywanie swoich danych, pod jednym warunkiem, że ich ulubiona marka, dostawca będzie przygotowywał ofertę dla niego i o nim.
Aby osiągać taki stan przygotowywania indywidualnych ofert i komunikacji, w marketingu potrzebne są zmiany – nie tylko narzędzia MarTech, ale przede wszystkim kompetencje i ekspertyza związana z zarządzaniem informacją i automatyzacją porocesów na ścieżce klienta. Nie wspomnę, że te zmiany potrzebne są przede wszystkim w systemie kształcenia marketerów. To nie jest wizja przyszłości, tak pracują marketerzy na rynkach zachodnich, tak pracuja już niektóre zespoły w Polsce budując dobre praktyki i przecierając szlaki dla innych.
Zmęczenie ilością komunikatów, które docierają do nas ze wsząd powoduje, że mało który komunikat i oferta zostaje na dłużej w naszej pamięci, chyba, że …. ktoś zagada do nas osobiście, no prawie osobiście „dzień dobry czy, jak zawsze ta sama kawa Latte? za 50 metrów zapraszamy” Kawiarnia „S”.
@Edyta Barmentloo
W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu, kluczem do osiągnięcia sukcesu jest efektywne wykorzystanie technologii. ...
Czytaj dalejMarketing, sprzedaż czy obsługa klienta są szczególnie dzisiaj, gotowi na automatyzację swoich procesów. W dzisiejsz...
Czytaj dalejW Polsce toczymy jeszcze spór marketing-sprzedaż Mimo, że dzisiaj ciągle jeszcze w Polsce jesteśmy w modelu sil...
Czytaj dalejStając się coraz bardziej Digital i Tech w marketingu coraz odważniej dokonujemy inwestycji w rozwiązania z grupy techn...
Czytaj dalej