Perspektywa CMO

NOWE KOMPETENCJE W MARKETINGU

Marketing to jedno z ważniejszych kół napędowych cyfrowej transformacji firmy w pełni czerpiące do swoich działań z potrzeb klienta i potrzeb biznesu.

Holistyczne spojrzenie na klienta od mometu kiedy nim jeszcze nie jest (potencjalny klient) do momentu kiedy już nim nie jest (były klient) pozwala zarządzać w marketingu całym cyklem życia klienta. Nie ma w firmie żadnego innego działu, który tak szeroko widzi biznes i dane w nim gromadzone.

Jak bardzo firma jest klientocentryczna można stwierdzić, między innymi analizując funkcję i miejsce marketingu w organizacjii.

Coraz częściej, również w Polsce, CMO zajmuje miejsce w zarządzie lub w startegicznych grupach menadżerskich. Pozycja CMO zyskuje na znaczeniu, a dzisiaj  w szczególności jeśli jego kompetencje łączą w sobie marketing i technologię. CMO rozumie potencjał jaki kryją platformy typu MarTech dla marketingu i całej firmy, dlatego restrukturyzuje swoje zespoły, rozwija nowe kompetencje, prezentuje wiedzę płynącej z danych od klienta i z firmy.

Do klasycznych kompetencji marketerów,  jakimi są:  komunikacja marketingowa, zarządzanie marketingowe, czy wsparcie sprzedaży, badania rynku ect. dochodzą nowe obszary – stosunkowo niedawno, bo w ostaniej dekadzie digital marketing i teraz zarządzanie danymi i zarządzanie technologią marketingową.

Czy wszystkie te elementy widzisz już w swojej firmie – czy Twoje zespoły marketingu są gotowe na nową rzeczywistość?

Sprawdz na co warto zwrócić uwagę budując nowe struktury marketingu dedykowane technologiom marketingowym i platformom MarTech.

Praktyczne rozwiązania z lokalnych i międzynarodowych rynków

Ostatnie artykuły