MarTech Stack: Kluczowy Element Skutecznego Marketingu
W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu, kluczem do osiągnięcia sukcesu jest efektywne wykorzystanie technologii. ...
Czytaj dalejMarketing to jedno z ważniejszych kół napędowych cyfrowej transformacji firmy w pełni czerpiące do swoich działań z potrzeb klienta i potrzeb biznesu.
Holistyczne spojrzenie na klienta od mometu kiedy nim jeszcze nie jest (potencjalny klient) do momentu kiedy już nim nie jest (były klient) pozwala zarządzać w marketingu całym cyklem życia klienta. Nie ma w firmie żadnego innego działu, który tak szeroko widzi biznes i dane w nim gromadzone.
Jak bardzo firma jest klientocentryczna można stwierdzić, między innymi analizując funkcję i miejsce marketingu w organizacjii.
Coraz częściej, również w Polsce, CMO zajmuje miejsce w zarządzie lub w startegicznych grupach menadżerskich. Pozycja CMO zyskuje na znaczeniu, a dzisiaj w szczególności jeśli jego kompetencje łączą w sobie marketing i technologię. CMO rozumie potencjał jaki kryją platformy typu MarTech dla marketingu i całej firmy, dlatego restrukturyzuje swoje zespoły, rozwija nowe kompetencje, prezentuje wiedzę płynącej z danych od klienta i z firmy.
Do klasycznych kompetencji marketerów, jakimi są: komunikacja marketingowa, zarządzanie marketingowe, czy wsparcie sprzedaży, badania rynku ect. dochodzą nowe obszary – stosunkowo niedawno, bo w ostaniej dekadzie digital marketing i teraz zarządzanie danymi i zarządzanie technologią marketingową.
Czy wszystkie te elementy widzisz już w swojej firmie – czy Twoje zespoły marketingu są gotowe na nową rzeczywistość?
Sprawdz na co warto zwrócić uwagę budując nowe struktury marketingu dedykowane technologiom marketingowym i platformom MarTech.
W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu, kluczem do osiągnięcia sukcesu jest efektywne wykorzystanie technologii. ...
Czytaj dalejMarketing, sprzedaż czy obsługa klienta są szczególnie dzisiaj, gotowi na automatyzację swoich procesów. W dzisiejsz...
Czytaj dalejW Polsce toczymy jeszcze spór marketing-sprzedaż Mimo, że dzisiaj ciągle jeszcze w Polsce jesteśmy w modelu sil...
Czytaj dalejStając się coraz bardziej Digital i Tech w marketingu coraz odważniej dokonujemy inwestycji w rozwiązania z grupy techn...
Czytaj dalej