Perspektywa CEO

ROLA I MIEJSCE MARKETINGU W FIRMIE

Ostatnie dyskusje praktyków i teoretyków co do roli marketingu w organizacji, nabierają zasadniczego tempa. MARKETING I JEGO SZEF jako leader transformacji cyfrowej czy może marketing połączony z IT, a może w ogóle bez marketingu można kontynuować biznes ? Wiele konfiguracji pojawia się już w praktyce biznesowej a jeszcze więcej w teorii.

Rola marketingu w strukturach firmy jest niedoceniana, a może minimalizowana chociażby ze względu na to, że marketing może być przypisany praktycznie do każdego zadania – bo przecież wszystko co robimy w firmie jest marketingiem. A może dlatego, że brak w nim prawdziwych specjalistów i każdy się na marketingu zna, więc się nauczy?

Czas zdefiniować miejsce cyfrowego klienta w firmie a zaraz za tym rolę marketingu w strukturze organizacji szczególnie w powiązaniu z technologią typu MarTech. Nowe strategiczne alianse Marketing i IT. Większe zaangażowanie szefa marketingu w procesy cyfryzacji w firmie. Lepsza analiza ROMI, Marketing oparty na danych i predykcji. Nowe kompetencje i funkcje w marketingu.

Strategiczne plany rozwoju biznesu potrzebują wyjątkowej cyfrowej ścieżki klienta, która stanie się przewagą konkurencyjną i dostarczy klientowi wyróżniającą się na rynku propozycję współpracy, a akcjonariuszom stabilny wzrost biznesu w świecie cyfrowej zmiany. Łatwo o tym powiedzieć, trochę trudniej to skonstruować.

Indywidualne spotkania

Warsztaty dla kadry menadżerskiej
Praktyczne rozwiązania

Ostatnie artykuły